נושא הטאבו של אוננות חקירת ההיסטוריה שלה היתרונות והמחלוקות שלה

אוננות, או גירוי עצמי של איברי המין שלך להנאה מינית, הייתה נושא של טאבו ומחלוקת לאורך ההיסטוריה. למרות הסטיגמה החברתית ארוכת השנים שלה, אוננות נותרה היבט טבעי ונפוץ של המיניות האנושית. ככזו, היא ראויה לדיון פתוח וכנה יותר, נטול בושה ואשמה.

לאורך השנים, אוננות נתפסה כמעשה חטא ומביש, הקשור לעתים קרובות לאמונות דתיות וקודים מוסריים. למעשה, המילה עצמה באה מן הלטינית "manus" כלומר יד ו "stuprare" כלומר לטמא. קונוטציה שלילית זו הובילה לחוסר מידע והבנה סביב השיטה, והותירה רבים לנווט את החקירה המינית שלהם עם בלבול ומידע שגוי.

עם זאת, חשוב להכיר בכך שאוננות היא התנהגות אנושית נורמלית ובריאה לחלוטין. למעשה, ההערכה היא כי 95% מהגברים ו 89% מהנשים אוננו בשלב כלשהו בחייהם. זוהי צורה אישית ופרטית של ביטוי מיני שיכול להיות יתרונות רבים לבריאות פיזית ונפשית כאחד.

אחד היתרונות הברורים ביותר של אוננות הוא סיפוק מיני. היא מאפשרת לאנשים לחקור את גופם ולגלות מה מרגיש טוב ומסב להם הנאה. מודעות עצמית זו יכולה גם להוביל להבנה ותקשורת טובה יותר עם בני זוג במהלך פעילויות מיניות.

יתר על כן, אוננות יכולה גם להיות השפעות חיוביות על הבריאות הנפשית של האדם. שחרור אנדורפינים במהלך גירוי מיני יכול להפחית מתח ולקדם הרפיה. בנוסף, זה יכול לעזור לאנשים להרגיש יותר בנוח ובטוח עם הגוף שלהם, מה שמוביל לעלייה בהערכה העצמית ואת הגוף חיובי.

מבחינת הבריאות הפיזית, אוננות נקשרה לסיכון מופחת לסרטן הערמונית אצל גברים. מחקר שנערך על ידי בית הספר לרפואה של הרווארד מצא כי גברים שפלטו לפחות 21 פעמים בחודש היו בסיכון נמוך יותר לפתח סרטן הערמונית בהשוואה לאלו שפלטו 4-7 פעמים בחודש. הסברה היא שהסיבה לכך היא שטיפה החוצה של חומרים מסרטנים פוטנציאליים מבלוטת הערמונית.

יתר על כן, אוננות יכולה גם לסייע בשמירה על תפקוד מיני בריא. זה יכול לעזור לאנשים להיות יותר בהרמוניה עם התגובות המיניות שלהם, אשר יכול להוביל להבנה וניהול טוב יותר של נושאים כגון שפיכה מוקדמת ותפקוד לקוי של זיקפה.

למרות יתרונות אלה, אוננות ממשיכה להיות נושא למחלוקת והיא אפופה לעתים קרובות במיתוסים ותפיסות שגויות. אמונה נפוצה אחת היא כי אוננות יכולה להוביל לבעיות בריאות פיזיות ונפשיות שונות. עם זאת, אין ראיות התומכות בטענה זו.

טעות נפוצה נוספת היא שאוננות עלולה להוביל להתמכרות מינית או להפריע ליחסי מין. במציאות, אוננות היא חלק נורמלי ובריא לחלוטין מהביטוי המיני של האדם ואף יכולה להועיל ליחסי מין. כמו בכל התנהגות, מתינות היא המפתח ותקשורת עם שותפים יכולה לעזור להבטיח איזון בריא.

יתר על כן, רבים מאמינים כי אוננות היא רק משהו שנעשה על ידי אנשים בודדים, וכי זה לא הכרחי או מתאים עבור אלה במערכות יחסים מחויבות. עם זאת, אוננות יכולה להיות גם דרך עבור בני זוג לחקור ולשפר את החוויות המיניות שלהם יחד. אוננות הדדית יכולה להיות סוג של אינטימיות ויכולה לעזור להגביר את הסיפוק המיני בתוך מערכת יחסים.

חשוב גם להכיר בכך שאוננות היא לא רק תרגול עבור אנשים סיסג'נדרים. לאנשים מכל המינים והנטיות המיניות יש את היכולת לאונן והם יכולים ליהנות מהיתרונות הבריאותיים הפיזיים והנפשיים שהיא מספקת.

בעוד אוננות עשויה להיות היסטוריה של להיות טאבו נושא שנוי במחלוקת, ברור כי הוא היבט טבעי ובריא של המיניות האנושית. הגיע הזמן לשבור את השתיקה והסטיגמה סביב צורת הביטוי המינית הפרטית הזו ולנהל עליה דיונים פתוחים וכנה.

לסיכום, אוננות היא התנהגות נורמלית, בריאה ומהנה שיכולה להיות בעלת יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים שונים. חשוב לחנך את עצמנו ואחרים בנושא זה ולשבור את הסטיגמה החברתית ארוכת השנים סביבו. בואו נקדם גישה סקס-פוזיטיבית יותר כלפי אוננות ונכיר בה כחלק טבעי וחשוב במיניות האדם.

המלצות סקס - מאמרים נוספים

תל אביב העיר שלא ישנה

תל אביב, העיר שלא ישנה

תל אביב, העיר שלא ישנה לעולם, ידועה בחיי הלילה התוססים שלה, החופים היפים והסצנה התרבותית המגוונת שלה. אבל יש צד נוסף לעיר שלרוב לא מדברים עליו – עולם נערות הליווי. נערות ליווי בתל אביב אינן…
תל אביב, העיר שלא ישנה
נערות ליווי לחקור את עולם החברות המקצועית

נערות ליווי: לחקור את עולם החברות המקצועית

נערות ליווי, הידועות גם בשם בנות לוויה או חצרניות, כבר מזמן חלק מהחברה שלנו. עם זאת, לעתים קרובות הם אפופים מסתורין ותפיסות שגויות, מה שמוביל לסטריאוטיפים שליליים וסטיגמה. בפוסט בבלוג זה, נחקור את עולמן של…
נערות ליווי: לחקור את עולם החברות המקצועית
תפקוד לקוי של זיקפה גורם טיפולים ומניעה

תפקוד לקוי של זיקפה: גורם, טיפולים ומניעה

אסקורטס-אתר מומלץ תפקוד לקוי של זיקפה (ED) הוא תפקוד מיני המאופיין בחוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה. היא משפיעה על עד 30 מיליון גברים בארצות הברית לבדה והיא בעיה נפוצה ברחבי העולם. זה יכול…
תפקוד לקוי של זיקפה: גורם, טיפולים ומניעה
פתיחת הטאבו היתרונות של אוננות

פתיחת הטאבו: היתרונות של אוננות

אוננות. זו מילה שלעתים קרובות מעוררת תחושות של אי נוחות, מבוכה ואפילו בושה. עם זאת, האמת היא כי אוננות היא חלק טבעי ובריא של המיניות האנושית. למרבה הצער, בשל סטיגמה חברתית, אנשים רבים מרגישים בושה…
פתיחת הטאבו: היתרונות של אוננות

המלצות סקס